El novembre de 1879 es va produir un greu accident, amb ferits i morts, al pont Palanca, que travessava el Llobregat. Hi va haver intents per construir un pont nou, més sòl.lid, però no van reeixir. Només es va reconstruir.
Els mecanismes per resoldre el tema no es van activar fins a una nova desgràcia. Foren les gravíssimes inundacions de gener de 1898, quan el riu s’endugué el pont i les aigües van cobrir bona part del barri antic. Algunes cases, en estat ruinós, es van haver d’enderrocar.
L’Ajuntament va demanar al Ministeri de Foment que es construís un pont definitiu sobre el Llobregat. Provisionalment, es va construir una nova palanca, reforçada amb l’entrada en servei de l’antic pas de la barca.
I el pont de ferro, el definitiu, es va inaugurar amb una gran festa tot just fa cent anys, el 21
de febrer de 1904.
Els mecanismes per resoldre el tema no es van activar fins a una nova desgràcia. Foren les gravíssimes inundacions de gener de 1898, quan el riu s’endugué el pont i les aigües van cobrir bona part del barri antic. Algunes cases, en estat ruinós, es van haver d’enderrocar.
L’Ajuntament va demanar al Ministeri de Foment que es construís un pont definitiu sobre el Llobregat. Provisionalment, es va construir una nova palanca, reforçada amb l’entrada en servei de l’antic pas de la barca.
I el pont de ferro, el definitiu, es va inaugurar amb una gran festa tot just fa cent anys, el 21
de febrer de 1904.
ARXIU HISTÒRIC MUNICIPAL
(Revista VIURE SANT BOI, febrer de 2004)
Imatge: El pont de ferro de Sant Boi, clixé d'Enric Missé, 1907 (Postal de l'Associació Protectora de l'Ensenyansa Catalana - AHMSBL)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada