El primer carrilet va passar per Sant Boi el 29 de desembre de 1912. Tot i així, l’estació s’havia construït molts anys abans, perquè havia de servir per a una línia de tren de via ampla que es va descartar l’any 1879; aquesta decisió va causar nombroses reclamacions de la societat santboiana.
La construcció de la segona estació de Sant Boi (de fet, un baixador) va arribar molt després, per donar servei al nou sector de població que s’estava configurant a la zona de l’antic Molí Nou, a partir de la Cooperativa d’Habitatges. L’acte d’inauguració d’aquesta estació (moment que recull la fotografia) va tenir lloc el dia 1 de març de 1968.
Totes dues estacions han sofert ampliacions i transformacions que han representat una millora notable del servei. Gairebé un segle d’història separa les primeres màquines fumejants, els vagons de fusta i aquelles precàries instal.lacions del nostre modern ‘metro del Llobregat’.
La construcció de la segona estació de Sant Boi (de fet, un baixador) va arribar molt després, per donar servei al nou sector de població que s’estava configurant a la zona de l’antic Molí Nou, a partir de la Cooperativa d’Habitatges. L’acte d’inauguració d’aquesta estació (moment que recull la fotografia) va tenir lloc el dia 1 de març de 1968.
Totes dues estacions han sofert ampliacions i transformacions que han representat una millora notable del servei. Gairebé un segle d’història separa les primeres màquines fumejants, els vagons de fusta i aquelles precàries instal.lacions del nostre modern ‘metro del Llobregat’.
ARXIU HISTÒRIC MUNICIPAL
(Revista VIURE SANT BOI, juliol de 2003)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada