Aquest comerciant santboià va demostrar que tenia mà per als negocis. Darrere de casa seva (a la confluència del camí de Torre Figueres amb l’antic camí de Viladecans) va construir la bòbila més gran que hi ha hagut mai a Sant Boi. D’allà van sortir bona part dels materials amb què es va construir la Colònia Güell i, cada dia, 25 carros de la seva propietat transportaven totxanes cap a tot arreu.
La bòbila va funcionar fins a l’any 1923, en l’última etapa com a bòbila Freixas (a la fotografia). Pau Mariné es relacionava amb tota mena de gent i feia tot tipus de negocis, incloent-hi el contraban de tabac i d’altres productes que es desembarcaven a les costes del Garraf.
La bòbila va funcionar fins a l’any 1923, en l’última etapa com a bòbila Freixas (a la fotografia). Pau Mariné es relacionava amb tota mena de gent i feia tot tipus de negocis, incloent-hi el contraban de tabac i d’altres productes que es desembarcaven a les costes del Garraf.
COMUNICACIÓ
(Revista VIURE SANT BOI, febrer de 2008)
Font: Llibre "Vides santboianes" de Carles Serret i Maria-Lledó Barreda, Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, 1998.
Foto: Fons Rosina Urpinas Brach (AHMSBL)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada