Fa 50 anys: mesures contra l’especulació immobiliària

 

     El 20 de novembre de 1960 es van donar les claus a les famílies beneficiàries del grup d’habitatges públics que, per iniciativa municipal, s’havien construït a “La Muntanyeta”. Ben aviat, com succeïa habitualment en moltes concessions de protecció oficial, es va detectar un moviment especulatiu, en forma de traspassos i al que l’Ajuntament de l’època va intentar posar fre, mitjançant un impost dissuasori, tal i com recull l’Acta de la sessíó de la Comissió Municipal Permanent del 7 de març de 1963:

77

   “Con objeto de evitar la especulación en los traspasos de las viviendas y locales de negocio, construidos a iniciativa de este Ayuntamiento, con arreglo a las normas dictadas por la legislación vigente acerca de las viviendas de renta limitada y las subvencionadas, se acuerda que a partir del día 1 del próximo mes de abril, los citados traspasos deberán satisfacer al Ayuntamiento la cantidad de 5.000 ptas. quedando con esto modificado el acuerdo adoptado por esta misma Comisión Municipal Permanente en fecha 27 de Diciembre de 1960.

   Los traspasos entre familiares, tanto “inter-vivos” como “mortis-causa” quedan exceptuados de la indicada cantidad, siempre y cuando se trate de transmisiones, entre padres, hijos, conyuges y hermanos. Los traspasos entre tios y sobrinos, abuelos y nietos pagarán solamente la cantidad de 2.500 ptas.”

Arxiu Històric Municipal